donderdag 12 april 2012

Vrouwen kunnen ook voetballen!


Een eerder blog geschreven op 4 september 2009 voor HUmedia

Ja mannen, het gaat gebeuren! Eerder werd in Nederland al de vrouwencompetitie ingevoerd bij het voetbal. Nu, slechts één seizoen na die invoering, schittert het Nederlands vrouwen elftal al. Onder leiding van bondscoach Vera Pauw komen haar meiden steeds verder tijdens het EK in Finland. Heldin van gisteren is FC Utrecht-speelster Anouk Hoogendijk, die de beslissende strafschop erin schoot.

Ik zat gisteren mijn favoriete TV-programma 'House' te kijken. Opeens hoor ik een gil van beneden. 'Het wordt penalty's', aldus mijn moeder. Ik roep nog terug: 'Waarbij dan?' Er kwam geen antwoord. Gelukkig was 'House' al op zijn eind, dus zapte ik. Op de publieke omroep was geen voetbal, en ook RTL en SBS hadden niks. Vreemd, wat zou er voetbal zijn dan. Ik zapte verder en kwam uit op Eurosport en ja hoor ons Nederlands vrouwenteam had de penaltyserie bereikt tegen Frankrijk.

Dankzij Hugo Borst wist ik van het EK. Nederland was goed bezig. Ons landje had Denenmarken al uitgeschakeld. Gastland Finland was nog net iets te sterk geweest. Doordat het de poulefase was, zijn we gelukkig nog doorgegaan. Ik was onder de indruk van de eerste acht strafschoppen. Netjes in de hoeken. Even dacht ik vrouwen kunnen dit beter als mannen, maar toen het er echt om ging spannen, ging het ook mis.

Frankrijk was echter ook niet in staat om een penalty te benutten, nadat er een gemist was. Voor Nederland was daar toen Anouk Hoogendijk. Die bewees dat ook mooie vrouwen kunnen voetballen. Met een goed ingeschoten penalty, bereikte Nederland de volgende ronde. Daar staat Engeland te wachten. Zouden de meiden nog een keer kunnen stunten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten