woensdag 9 januari 2013

We gaan het jaar in met 'oude' nieuwe muziek


Het is een nieuw jaar, 2013. Tijd voor nieuwe muziek. Naast dat een kuikentje de Nederlandse radiostations teistert, is er op dit moment nog niet bijster veel nieuw werk. Tussen de releases die op dit moment uitkomen, valt mij wel wat op. Een drietal artiesten brengt nieuw werk uit. Op deze drie artiesten ga ik even wat dieper in.

De eerste van de drie bracht zijn eerste album uit in 1967. Nu 46 jaar later is hij er nog steeds. Ik heb het over David Bowie. Zijn single doet het op dit moment ook verrassend goed in de Itunes lijst. Scream & Shout en het eerder genoemde kuikentje moet hij nog voor zich laten, maar op plek drie is hij te bewonderen met zijn single: 'Where are we now.'



De tweede artiest is een Amerikaanse artiest uit Minneaopolis. Zijn eerste album kwam in 1978 uit en stond afgelopen jaar acht maar genoteerd in de Top 2000. Ik heb het natuurlijk over Prince. Ook hij komt met nieuw werk. In November kwam hij al met een nieuwe track 'Rock and Roll Love Affair.' Nu is daar ook alweer een opvolger van: 'Same Page Different Book'. Het is een funky song. Er gaan ook geruchten dat er een nieuw album aan komt, de laatste was uit 2010.



De derde artiest waar ik het over had, is eigenlijk een band uit New Jersey. Het is gevormd rond een persoon en hun eerste album kwam uit in 1984. Bon Jovi komt ook met een nieuwe single. In 2010 hoorden we voor het laatste iets van de mannen. Met 'Because we can' willen ze wederom de wereld veroveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten