zaterdag 14 december 2013

Gerrie wint op zeker niet The Voice of Holland

Vrijdagavond iets na negen uur plofte ik thuis op de bank. Ik wist dat de halve finales van The Voice of Holland zouden zijn, dus had mijn digitale TV het al op laten nemen. Live terugkijken dus. Voor het eerst hadden ze het systeem van battles in de halve finale. Ik zie Gerrie Dantuma winnen van Wudstik. Iets wat mij al enigszins verbaast, maar ik kan er mee leven.

Direct daarna mag de Friezin de voor haar uitgezochte single gaan zingen. Waar bij de eerste The Voice of Holland nog gekozen werd voor nieuwe liedjes, wordt er de laatste jaren weer terugvallen op covers. Nou heb ik daar niet zoveel problemen mee, zolang een liedje maar rijp is voor een cover. Het origineel moet niet te vers meer in het geheugen liggen. Ook moet het niet zodanig goed zijn gezongen, dat het niet echt te verbeteren valt.

Precies alles van dit was er mis met de cover van Gerrie Dantuma. Haar coach Marco Borsato en zij hebben op onbegrijpelijke wijze gekozen voor Beneath Your Beautiful van Labrinth. Dit was afgelopen jaar een van de grootste hits en Labrinth is in dit nummer vocaal onovertreffelijk. Gerrie deed haar best, maar dit kon het ook niet verbloemen. Borsato heeft een kapitale fout gemaakt en Gerrie wordt op zeker niet The Voice of Holland. De andere drie kozen overigens wel voor prima covers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten