donderdag 19 december 2013

JvT in Tivoli: Bij de nieuwe nummers zitten weer een aantal voltreffers


Normaal ga ik liever naar theatervoorstelling dan echt optredens. Gisteren ging ik echter naar Tivoli toe voor De Jeugd Van Tegenwoordig. Hun teksten en de beats, door Bas Bron, zijn echt geniaal gemaakt. Samen met een aantal vrienden hadden we kaarten bemachtigd. Ik had er behoorlijk veel zin in. Het oude repertoire van De Jeugd kende ik al erg goed. Het nieuwe album Ja natúúrlijk was ik nog niet zo bekend mee, al kende ik natuurlijk de hits De Formule en Barkie al uit mijn hoofd.

De zaal ging open om half acht en de aanvangstijd zou 20.15 zijn. Er was eerst nog een voorprogramma, dus het werd later voor Faberyayo, Willy Wartaal, Vjeze Fur en Bas Bron op het podium te bewonderen waren. Iets na half tien kwamen de helden dan toch het podium op. Heel toepasselijk werd er begonnen met Applaus. Daarna volgde meteen een knaller Hollereer. Binnen enkele minuten was de ongeduldige sfeer omgedraaid naar een feest.




Die sfeer bleef er hele avond inzitten. Vooral de mix tussen oude hits en het nieuwe werk was voortreffelijk. Ook was duidelijk dat bij de nieuwe nummers weer een aantal voltreffers tussen zitten. Bewuste sabotage, Op een sexuele wijze en Gekke boys zijn alle drie naast de eerdere genoemde hits, perfect optreedmateriaal. Het trekt de zaal mee en de refreintjes zijn ook weer uitstekend.

De absolute klapper van de avond was, zoals ik denk de komende tijd bij elke optreden van De Jeugd van Tegenwoordig,  De Formule. Waar het begin van het nummer prima meezingbaar is en de raps van de gasten weer goed zijn, werkt het vanaf het begin toe naar het hoogtepunt. Een boormachine die de hele zaal verbouwd. Onder geroep van de tekst hee hoo springt de zaal op en neer. Hierna bedanken de jongens het publiek nog een keer en hebben zij een geslaagd optreden achter de rug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten