dinsdag 17 december 2013

Mijn roerige leven door de ogen van het Snapchatspookje

Er komen veel nieuwe apps uit. Sommige zijn bruikbaar, sommige zijn leuk en sommige hebben totaal geen toegevoegde waarde. Eens in de zoveel tijd zal ik een app testen. Dit maal heb ik gekozen voor de app Snapchat. Een onwijs populaire app onder de jeugd.

Het Snapchatspookje
Afgelopen vrijdag installeerde ik Snapchat op mijn telefoon. Een geel schermpje opent zich met een wit spookje. Je moet je eerst registreren. Dit gaat eenvoudig met een gebruikersnaam, wachtwoord en een geboortedatum. Helaas gaat de app via jouw contactenlijst. Dus je geeft jouw telefoonnummer ook op. Vervolgens krijg je een lijst met mensen die deze app ook al gebruiken. Deze mensen kan je dan toevoegen als vriend. Ik kwam er meteen achter dat van mijn contactenlijst niet echt veel mensen er gebruik van maakten, vooral de jongeren gebruikten deze app.

Vervolgens heb ik een aantal vrienden toegevoegd. Ik vond het raar om zelf meteen te beginnen met foto's te sturen en daarnaast had ik helemaal geen idee wat ik moest sturen. Gelukkig kreeg ik meteen een foto toegestuurd. De foto bevatte de tekst "Jeej Mark heeft ook snapchat" of iets in die richting. Terugzoeken kan ik het niet meer, want de foto's verdwijnen naar enkele seconden. Dit kan je zelf instellen van 1 tot 10 seconden. Nu moest ik dus foto's gaan maken van dingen en een tekstje erbij schrijven. Ik had geen idee.

Vervolgens heb ik vooral foto's gemaakt van dingen die ik tegen kwam. Een rendier, een ijsbeer in een kerstpak en meer van dat soort ongein. Daarbij schreef ik soms teksten, maar dat deed ik in eerste instantie met het 'kleurpotlood'. Er bleek een functie op te zitten, wanneer je een foto had gemaakt en je drukte enige tijd op de afbeelding je een tekst kan invoegen. Dat maakte het alweer leuker. Zo kon de ijsbeer met de tekst "Een ijsbeer om het ijs te breken" verstuurd worden.

De app is dus leuk tijdverdrijf en je kan leuke fotomomentjes met andere delen. Echt een functie heeft het niet. Het is vooral grappige dingen versturen zonder een toegevoegde waarde. Toch laat ik de app nog maar even op mijn telefoon staan, want stiekem vermaak ik mezelf er best mee. Nu is het alleen hopen dat nog meer vrienden van mij deze app ook gaan gebruiken, want als je niemand hebt om mee te snapchatten, dan is de app ook totaal zinloos.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten