zondag 23 februari 2014

De schoonheid van de Olympische Spelen in een top vijf

De Olympische Spelen zijn bijna ten einde. Tijd voor een terugblik van wat we hebben gezien. Er zijn veel sporten te zien geweest in Sotsji. De een nog net iets mooier dan de ander. En over de schoonheid van sport daar wil ik het nou net even over hebben. Het lijkt soms wel of je naar een schoonheidswedstrijd zit te kijken
tijdens de winterspelen. Soms zijn de atletes mooier dan de modellen die ze bij Victoria’s Secret gebruiken. Ik ben er in de afgelopen twee weken achter gekomen dat wanneer je een snowboard of ski’s gebruikt om je voort te bewegen, dit vaak een goede uitwerking heeft voor je uiterlijk. Daarom heb ik een medailleklassement gemaakt. Wie verdienden goud, zilver en brons op de spelen en wie viel er net buiten.

Nummer 5: Silje Norendal
Snowboarden is een mooie sport, wellicht slecht voor je knieën, maar er loopt veel moois rond. Zo ook de 20-jarige Silje Norendal. Zij deed mee aan de slopestyle. Met een vierde plek in haar halve finale bereikte ze de finale, waardoor er nog een moment was om van haar te genieten. Hier ging het echter mis voor haar en moest ze tevreden zijn met een elfde plaats. Toch hoeft de Noorse Silje zich geen zorgen te maken. Met reclames zou ze haar prachtige Olympische deelname te gelde kunnen maken. Ook heeft ze met haar leeftijd van 20 jaar nog een prachtige toekomst voor zich. Ze kan ook uit de voeten op de onderdelen halfpipe en boardercross, dus wellicht als we vier jaar wachten dat we nog heel veel van haar gaan horen. Silje Norendal.

Nummer 4: Justine Dufour-Lapointe
Sport en mooie vrouwen zijn leuk. Maar als de mooie vrouwen in de sport ook nog zusjes zijn, dan wordt het helemaal genieten geblazen. Samen met haar zussen Chloe en Maxime kwam Justine Dufour-Lapointe uit op het freestyleski onderdeel moguls. Met haar 19 jaar was ze ook nog de jongste van het stel, maar ook de allerbeste. Ze won vlak voor haar zus Chloe en bij de ceremonie volgde misschien wel de mooiste beelden van de Olympische Spelen in Sotsji. De tranen die Justine huilde waren pareltjes die naar beneden dwarrelden uit haar prachtige ogen over haar alle even zo mooie wangen. Justine Dufour-Lapointe slechts negentien jaar, olympisch kampioen en uitermate knap.

Nummer 3: Anna Fenninger
Alpineskiën is een prachtige sport, door de snelheid is de spanningsboog precies goed en wanneer de vrouwen beneden zijn en hun helm af doen, zie je ook nog eens de prachtigste koppies voorbij komen. Van deze vrouw ben ik een beetje fan. Met haar stralende lach veroverde ze goud en zilver op deze Olympische Spelen. Bij de Super G was ze de allerbeste en op de reuzenslalom moest ze alleen Tina Maze voor haar dulden. Met haar 24-jaar heeft deze Oostenrijkse nog een prachtige toekomst en ik hoop dat we haar nog veel gaan zien lachen op de skipiste: Anna Fenninger.

Nummer 2: Hege Bøkko
Elke man heeft denk ik wel een zwak voor Hege. Ze is het kleine zusje van Håvard Bøkko, maar ook het knappe zusje van hem. Helaas mochten we deze spelen niet zoveel genieten van de nog maar 22-jarige Noorse schone. Op haar 1500 meter op de schaats werd ze 33e. Met de ploegenachtervolging ging het voor Hege al niet veel beter, haar team werd in de kwartfinale uitgeschakeld en ze had het moeilijk. Wellicht is het voor Hege een optie dat ze zich toelegt op een andere sport: skeeleren. En als ze dit net zo ontbloot doet als op de foto hiernaast, dan weet ik zeker dat die sport olympisch is op de zomerspelen.


Nummer 1: Lara Gut
 
Een 22-jarig meisje uit Zwitserland liet mijn ogen uit mijn oogkassen vallen deze winterspelen. Tijdens het alpineskiën kwam ze telkens prachtig bewegend naar beneden zijlen. Eenmaal zo goed dat ze er een bronzen medaille voor kreeg. Veel te weinig naar mijn mening. Lara Gut verdient veel meer dan dat. Zij is de gouden medaille van de Olympische Spelen. Ze lacht en straalt en imponeert door zo onvoorstelbaar knap te zijn. Ik denk dat ik toch overweeg deze winter nog op wintersportvakantie te gaan naar Zwitserland. Ik weet niet of je in het plaatsje Sorengo lekker kan skiën, maar daar komt Lara vandaan. Het mooie van Lara is ook dat ze begrijpt waar het om gaat. Dit was een lijstje met een knipoog. Tot over twee jaar Olympische Spelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten